The Soul would have no Rainbow,
If the Eyes had no Tears.

måndag 18 oktober 2010

PMS:ar järnet!!!

SOUNDTRACK - Im only happy when it rains - Garbage

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!

Hej PMS! Det var inte igår, kom in för all del... Nej vänta du måste ta av dig skorna... nej nej nej vad fan gör du -slå inte söder hela min hall, nej nej GÅ HÄRIFRÅN!
Känner mig helt jävla våldtagen av hormoner. Olaga intrång.

Jag PMS:ar inte ofta. Och jag blir sällan argsint -snarare gråtmild. Typ Jätte. 
"Åhå titta på den lilla apan i Gainomax reklamen, han ser så ensam ut...buuuhuuuhuu"
Men idag, särskilt under eftermiddagen har PMS gjort sig påmind, sicken åktur...
Upp Ner Upp Ner...

Aldrig känner jag mig så övergiven och ensam och missförstådd och felplacerad
som när kroppen fått sig en riktig hormon coctail... 
Det är riktigt löjligt hur självömkande jag blir. Jag vet det.
"Om jag drog till Australien utan att säga nått nu, så skulle ingen endaste sakna mig ändå....
buhuuhuuhuu.... "
och efter någon minuts eftertanke;
"Jag har fan inte ens råååd att dra till Australien.... BUUUHUUUUUUUUHUUUUUUH"


Men det som stör mig nu är att i sådana lägen blir det också svårt att
veta om det bara är jag som PMS-överreagerar eller om jag faktiskt just har blivit trampad på.
Mitt logiska sinne säger mig, att antagligen är det jag som över reagerar.
Att de där andra 58 möjliga förklaringarna, som inte innefattar att jag är hatad av alla,
kanske trots allt är troligare förklaringar.
Hoppas jag ju i vart fall.


Men jag tänker också att det hade varit så skönt att få bli förbannad,
att få skrika och säga ifrån och kasta saker omkring mig.
Att få agera helt irrationellt och bete mig som ett uppmärksamhets törstande barn.
Att hoppa på orättvisorna och inte tillåta dem.
Oavsett om det är PMS eller verklighet.


Jag gör aldrig så, jag säger aldrig till om jag blir sårad.
"Oh så omoget, tänker jag, Oh så obehärskat, nej nej det är inte min stil det..."
Kanske en typisk brudgrej. För typ alla killar jag känner säger ifrån i 89% av fallen. (obs. påhittad matematik)
Inte så många tjejer...vi snackar skit istället.


Ja ni hör ju, det bara snurrar i skallen. Jag lägger nog ner tankeverksamheten för ikväll nu.
Slänger på en lipfilm och öppnar ventilerna på det hållet.


Inför ett nygammalt grepp i bloggen; Soundtrack
och ett helt nytt inslag; Dagens plus och minus


Men ikväll när jag lägger mig ska jag fokusera på allt det fina, 
och när jag avslutar dagen hemma hos T&P&E brukar det inte vara så svårt <3


Önskar det var helt ok att bete sig såhär ibland.

DAGENS MINUS: se ovan,,, 
DAGENS PLUS: att veta att det finns människor där ute som uteslutande alltid säger precis det de menar. underlättar vid pms.

2 kommentarer:

Fnissi sa...

Oh, hoppas att du inte känner dig oälskad för att vi inte kan komma i helgen? Vi funderade på om bara jag och Mikael skulle komma, typ fredag kväll, men då skulle Mallan bli GRYMT besviken, så vi lade ner det. Vi ska fira dig syster - jag LOOVAR! Men jag tänker fan inte ge dig pengar så du kan dra till Australien - bara så du vet! =)
ÄLSKAR DIG din PMS-stinna kvinna!
KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!

Kerstin sa...

No worries syster yster <3 det var inte därför! :) Pöss